Kapitel 6

Senaste kapitlet:
 
Omars perspektiv:

"Här bor jag!" sa jag och tog fram den gömda husnyckeln som fanns i en kruka.
"Vad fint!" sa Sara och log mot mig.
"Är det ingen hemma?" frågade hon.
"Nepp, inte på hela veckan!" svarade jag och log tillbaks.
 
Vi gick in i huset och tog av oss skorna.
 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Fortfarande Omars perspektiv:
 
Jag tog tag i våra väskor och började gå uppför trappan.
"Kommer du?" frågade jag Sara och log.
"Okej" sa hon. Vi kom upp och gick in på mitt rum.
"Är detta ditt rum?" frågade hon förvånat.
"Haha, japp!" svarade jag.
"Det är ju typ 3 gånger större än mitt rum.." sa hon.
 
Jag log mot henne och tog tag i hennes höft och drog henne nära mig.
"Jag har bara sagt dethär till en annan tjej innnan, och det var min mamma, men Sara, jag älskar dig." viskade jag i hennes öra.
"Jag älskar dig med" viskade hon tillbaks. Jag började kyssa henne, och det ledde till hångel. Efter en stund avbröt jag och kollade på henne.
"Ska vi äta något?" frågade jag henne.
"Okej!" sa hon glatt och vi gick nerför trappan och jag öppnade kylen.
"Ska vi göra typ pannkakor?" sa jag.
"Ja! Gott!" sa hon och vi plockade fram alla ingredienser sedan började vi att blanda smeten.
 
"Hahaa! Detdär går ju superbra..! sa Sara ironiskt när jag höll på att vända pannkakorna.
"Haha, men testa själv då!" sa jag och gav henne stekspaden. Det gick lika dåligt för henne.
"Haha, verkar som att ingen av oss är bra på att vända pannkakor då!" sa jag och log retsamt mot henne.
 
När vi hade fixat alla pannkakor, som egentligen bara blev en stor hög, så åt vi dom.
"Vad ska vi göra idag?" frågade hon och kollade på mig.
"Film maraton!!" svarade jag.
"Vilka filmer?" undrade hon.
"Jag vet inte, kanske pirates of the caribbean?" sa jag och log mot henne.
"Haha, skojar du? Varför?" sa hon och skrattade.
"Men dom filmerna är ju så bra!" sa jag och skrattade jag också.
"Haha, okej, pirates of the caribbean blir det!" sa hon.
"Heja Disney!" sa jag och vi skrattade i säkert 5 minuter.
När vi hade skrattat klart satte vi på filmerna och hon la sitt huvud mot mitt bröst och jag la mina armar om henne och kysste hennes panna.
 
När vi hade kollat på alla 4 filmerna så var klockan typ 5 på kvällen och Sara hade somnat.
Efter kanske en timme somnade jag med.
 
Saras perpektiv:

Jag vaknade och kollade klockan på mobilen. Den va 2 på natten. Omar sov och höll fortfarande om mig. 
Jag kände att jag behövde gå på toa, så jag ställde mig upp så försiktigt jag kunde.
Men helt plötsligt satte sig Omar upp och ramlade ner på golvet.
"Haha! Vad gör du?" frågade jag honom.
"Vart skulle du?" sa han och kollade på mig.
"På toa, gick det bra?" 
"Ja, det gick bra." sa han och satte sig på soffan igen. Jag gick till toaletten och gjorde det jag behövde göra och kom sen ut till Omar igen.
 
Omars perpektiv:

Min kompis Dennis hade precis skrivit till mig:
 
Tja, hörde att du kommit tillbaks, ska vi hänga nån dag? 
 
 Jag skrev tillbaka:
 
Tja bror, när ska vi hänga då? Förresten, min flickvän är här också.
 
 Efter en stund plingade min mobil till igen:
 
Går det bra imorgon? Lol, har du en flickvän?? Vad heter hon då?

Jag svarade:
 
Imorgon blir bra! Jepp, hon heter Sara :D

Dennis skrev tillbaks:
 
Då ses vi imorgon :P
 

Jag måste erkänna att jag blev lite orolig för att Dennis skulle komma. Han kommer försöka haffa Sara, det vet jag.
 
Sara kom ut ur badrummet och satte sig i soffan.
 
"Är det okej om min kompis Dennis kommer hit imorgon?" frågade jag.
"Ja, absolut" sa hon och log mot mig.
"Okej, men vad ska vi göra nu då?" frågade jag henne. Det blev tyst en stund, till slut sa hon:
"Jag vet inte.."
"Mysa?" frågade jag.
"Visst! Jag gillar att mysa!" sa hon.jag kramade henne och hon kramade tillbaks. Sedan tog jag tag i henne och bärde upp henne till mit rum och la ner henne på min säng.
Vi började hångla, men hon avbröt och jag la mig tätt intill henne, sedan somnade vi.
 
Nästa dag

Dennis perspektiv:
 

Klockan är 11:00 och jag är påväg till Omar. Han hade tydligen sin flickvän där också, så jag har bestämt mig för att inte försöka haffa henne.. Men det kommer bli svårt...
Jag var framme hos Omar och jag plingade på dörren. Omar öppnade.
"Tja bror" sa jag och gav honom en brohug.
"Tja" sa han. Jag såg nån komma fram bakom honom.
"Sara" sa hon och sträckte fram sin hand.
"Tja, jag är Dennis." sa jag och skakade hennes hand. Den var superlen, hon hade så fina ögon, förstår att Omar är kär i henne..
"Så, vad ska vi göra?" frågade Omar.
 
Saras perspektiv:

Dennis verkade ganska snäll.
"Så, vad ska vi göra?" frågade Omar.
"Liseberg?" sa Dennis.
"Jag har aldrig varit på Liseberg." sa jag. Dom kollade förvånat på mig.
"Då drar vi då!" sa Omar och vi gick ut. Dennis hade tydligen kommit hit med en moped, för han gick och satte sig på en.
"Här är min." sa Omar och gick mot en annan moppe. Han räckte mig en hjälm. Och satte på sig en annan.
"Plånkan med?" frågade Dennis Omar. Omar kände i sin ficka.
"Japp, den är med!" sa Omar och sedan satte han sig på sin moped och jag satte mig bakom honom. 
"Wihoo! Liseberg, här kommer vii!" skrek Omar och började köra. Jag var lite rädd för att ramla så jag höll Omar hårt runt hans midja.
 
 
______________________________________________________________________________
 
Nu är kapitlet uppe, ni får gärna kommentera vad ni tycker!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sprid gärna om du vill ;)
 
 
 


Kommentarer
Emma:)

Jätte bra!:) kolla gärna in min novell!:)

2013-09-03 @ 18:22:59
URL: http://theffooo.blogg.se
Maja Sandman ;)

Ett till kapitel! SNÄLLA ANARS DÖR JAG!!!!!

2014-08-10 @ 12:49:15
URL: http://Http://fooofactor.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thefooonovellp.blogg.se

Här skriver jag en novell om The Fooo! Jag hoppas verkligen att du gillar denna novellen! Du får gärna kommentera och sprida vidare! :D

RSS 2.0