Kapitel 5

Senaste kapitlet:
 
"Vad är det med dig och fifa?" sa hon och skrattade.
"Jag vet inte, stör mig inte." sa jag och log mot henne. Hon slog mig lite löst på armen, skrattade och gick upp mot sitt rum igen.
 
--------------------------------------------------------------------------------
 
 
Omars perspektiv: 
 
Min mobil ringde, det var mamma.
"Hej gubben! Hur mår du?" frågade hon när jag svarade.
"Jag mår jättebra mamma! Hur mår du då?" svarade jag.
"Jag mår också bra, men jag ringde för att säga att du ska hem till göteborg imorgon tills nästa gång ni ska öva på danserna." sa hon.
"Hur lång tid är det tills nästa gång?" frågade jag.
"En vecka, men pappa och jag kommer inte att vara hemma denna veckan så du får huset för dig själv och du får ta tåget hit imorgon." svarade hon.
"Men jag vill inte vara utan Sara så länge.." råkade jag tänka högt.
"Vem är Sara? Ulalaaa, din flickvän?" sa mamma och jag kunde se framför mig hennes min just nu.
"Ja, hon är min flickvän, och jag vill inte vara en hel vecka utan henne.." sa jag.
"Om du vill får du gärna ta med henne hit, då slipper du ju vara själv också." svarade mamma.
"Okej, tack mamma!" svarade jag.
"Men jag och pappa måste åka iväg nu, kom ihåg att vi inte är vid stationen för att möta upp dig, vi har gömt extranyckeln på det vanliga stället, jag älskar dig!" Sa mamma lite stressat.
"Jag älskar dig med." sa jag lite tyst så att inte Oscar och Ogge skulle höra. Sedan la vi på.
 
Jag gick ner till Oscar och Ogge för att berätta att jag skulle hem imorgon.
"Jag ska åka hem imorgon." sa jag.
"Imorgon? Tråkigt bror, ska vi till grönan idag då? frågade Ogge.
"Visst, jag ringer hit Felix och Sara." sa Oscar.
 
Sara och Felix kom efter ungefär en kvart och vi åkte till Gröna lund. När vi kom in och hade betalat åkte vi alla möjliga karuseller, och Sara skrek hela tiden medans vi andra skrattade.
 
 
Saras perspektiv:
 

När vi hade åkt nästan alla karuseller, gick vi hem till Ogge igen.
"Sara, jag ska åka hem till Göteborg imorgon." sa Omar.
"Va? Imorgon? Hur länge då?" frågade jag.
"I en vecka, och jag undrar om du vill hänga med mig?" sa han.
"Får jag det?" frågade jag.
"Om du vill" svarade han och log mot mig.
"Gärna! Men då måste jag ringa pappa." sa jag.
 
Jag ringde pappa och han sa att jag fick hänga med Omar till Göteborg i en vecka.
"Men glöm inte att kolla att det är okej för Felix! Hejdå gumman!" sa han och la på.
Juste, Felix! Jag gick till Felix.
"Jag ska hänga med Omar till Göteborg i en vecka, och pappa säger att jag får om jag får för dig." sa jag.
"Visst, jag kan vara med Oscar och Ogge." svarade Felix och log mot mig.
"Okej, tack" sa jag.
 
Felix perspektiv:

Sara skulle sova över hos Ogge igen, eftersom att Omar sov här också och de skulle ta ett tåg som gick väldigt tidigt.
"Jag går nog hem nu, hejdå!" sa jag och gick mot dörren.
"Hejdå!" sa de andra till svar, och jag började gå hem.
 
Omars perpektiv:

Oscar och Felix hade gått hem, Sara och jag skulle lägga oss tidigt så Ogge tittade på tv medans vi hade lagt oss. Jag såg att Sara hade somnat på sin madrass, så jag la mig bredvid henne försiktigt så att hon inte skulle vakna, sedan la jag armarna runt om henne och somnade.
 
Vi vaknade av att min mobil plingade till. Jag hade satt alarm på klockan 4 för tåget gick halv 7.
"Godmorgon" sa jag och log mot henne.
"Godmorgon, jag vill intee gå upp." sa hon och kollade på mig.
"Inte jag heller, men vi måste, kom nu." sa jag samtidigt som jag drog upp henne och kysste henne.
"Vi byter om nu." sa jag. 
 
När vi hade bytt om så gick vi ner och åt frukost. Ogge låg fortfarande och sov. När vi hade ätit klart borstade vi tänderna och tog våra väskor och började gå mot centralstationen.
Klockan va tjugo över sex när vi kom fram och ställde oss där tåget skulle komma.
 
Efter 10 minuter kom tåget och vi gick på det.
"Vad lite folk det är." sa Sara. vi var till och med ensamma i vagn 2.
"Haha, tror det är för att det är så tidigt." sa jag och log mot henne.
"Brukar det vara såhär tomt?" frågade hon.
"Nej, men då kan jag göra såhär mycket oftare!" sa jag och kysste henne.
 
Tåget började rulla och Sara la sig på mitt bröst och somnade, sedan somnade jag också.
Helt plötsligt vaknade vi av att tåget började stanna in.
"Göteborg nästa, och dethär är även slutstationen för dethär tåget. Tack för att du valde att åka med oss" sa en röst i högtalaren. Sara och jag tog våra väskor och gick ut ur tåget.
 
Det var bara några som var ute, men inte alls så många som det rukar vara på dagen.
 
Saras perspektiv:

Vi hade gått ut ur tåget och det var inte så mycket folk ute på perrongen.
"Kom, häråt ska vi" sa Omar och tog tag i min hand, vi drog våra väskor ut ur stationen och gick ut på en trotoar.
"Vi ska ta dendär bussen." sa Omar och pekade på en buss. Vi gick på bussen och sedan åkte vi iväg.
Efter ungefär 25 minuter sa Omar att vi skulle av.
 
Det var vid en plats som det fanns ganska mycket skog vid.
"Vi ska hitåt nu" sa Omar och log mot mig. Efter en stund kom vi fram till ett stort fint hus med en fin trädgård.
 
Omars perspektiv:

"Här bor jag!" sa jag och tog fram den gömda husnyckeln som fanns i en kruka.
"Vad fint!" sa Sara och log mot mig.
"Är det ingen hemma?" frågade hon.
"Nepp, inte på hela veckan!" svarade jag och log tillbaks.
 
Vi gick in i huset och tog av oss skorna.
 
 
 
________________________________________________________________________________________
 
Förlåt för att jag inte har lagt upp ett kapitel på flera dagar, men jag har haft ganska dålig fantasi och varit lite upptagen. Men nu är det uppe iaf!
Hoppas ni gillar det, och ni får gärna kommentera och sprida denna novellen!
Ha det bra!
 


Kommentarer
UNICOOORN

MER!

2013-10-02 @ 18:49:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thefooonovellp.blogg.se

Här skriver jag en novell om The Fooo! Jag hoppas verkligen att du gillar denna novellen! Du får gärna kommentera och sprida vidare! :D

RSS 2.0