Kapitel 1

Saras perspektiv:
 
Jag heter Sara och är 14år, jag bor med min pappa i Umeå. Mina föräldrar skjilde sig när jag var 7år. Min pappa heter Stefan.
Det är början på sommarlovet och min pappa har hittat en ny, hon heter Cecilia och vi ska flytta in till henne. Hon har en son, han heter Felix Sandman och han är också 14år. Han är känd och med i en grupp som heter The Fooo.
Felix och hans mamma Cecilia  bor i Stockholm.. Flera mil bort från mina vänner, och vi ska flytta till dom IMORGON! Jag och pappa har hälsat på dom flera gånger innan, båda är supersnälla! Och Felix är redan som en bror till mig, och jag ser faktiskt fram emot att flytta till dem, men jag vill verkligen inte flytta ifrån alla mina vänner. Speciellt inte min allra bästa vän som heter Sofia, tänkte jag men avbröts av att pappa knackade på dörren.
 
"Kom in" sa jag och pappa kom in.
"Du borde nog gå och lägga dig nu, klockan är mycket och vi har en lång resa att se fram emot imorgon." Sa pappa samtidigt som han log.Jag tog upp min mobil och kollade på klockan, den var 11 på kvällen.
"Okej, godnatt" sa jag och log tillbaka.
"Godnatt, sov så gott!" svarade han och stängde dörren och gick.
Jag la ner mobilen och la mig på madrassen som låg på golvet eftersom att alla andra saker redan va i flyttbilarna. Jag blundade och efter en stund somnade jag.
 
Nästa dag
 
Jag vaknade av att pappa ropade på mig från nedervåningen.
"Vakna nu Sara! Vi måste äta frukost nu!" ropade han och jag tog upp mobilen och kollade på klockan. 06:00. jag suckade, sträckte på mig och klädde på mig, tog lite mascara och plattade håret.
Jag sprang nerför trappan och va nära på att springa in i pappa.
"Godmorgon gumman! Kom och ta en macka så går vi ut till bilen sen!" sa han samtidigt som han ställde sig utanför ytterdörren. Jag tog en macka och gick ut och satte mig i bilen medans pappa låste dörren till huset och satte sig i förarsätet bredvid mig. Jag kollade på huset en sista gång, sen åkte vi iväg. Jag åt upp mackan och blundade. Eftersom att det var väldigt tidigt på morgonen somnade jag direkt.
 
Jag vaknade av att min mobil ringde. Det va Sofia. Jag kollade på klockan och såg att jag hade sovit i lite mer än 4 timmar. Jag tog upp mobilen och svarade:
"Hallå" sa jag och var fortfarande trött.
"Sara! Är ni framme än?" frågade Sofia.
"Nej, inte än." sa jag.
"Hur långt är det kvar då?" frågade hon.
"Pappa, hur långt är det kvar?" frågade jag och kollade på pappa.
"Ungefär 2 timmar, men vi ska stanna och äta snart." svarade han och koncentrerade sig på vägen igen.
"Om ungefär 2 timmar är vi framme." sa jag till Sofia.
"Okej, men jag måste gå nu, hejdå!" sa hon.
"Okej, hejdå!" svarade jag och la på.
 
Efter en halvtimme hade vi parkerat på McDonald's drive in och stog i en ganska lång kö.
När det var våran tur beställde jag bara en cheeseburgare och cola eftersom att jag inte va särskilt hungrig, men pappa beställde en stor meny. Vi körde bort till en liten parkering längre fram och åt. 
När vi hade ätit klart startade pappa bilen igen och vi fortsatte resan.
"Detta ska bli riktigt kul!" sa pappa och log stort.
"Aa" svarade jag kort och tog upp mobilen och kollade om det hade hänt något på instagram.
 
Efter lite mer än 2 timmar va vi framme. Felix och Cecilia stod vid dörren, det va soligt och varm idag.
Vi gick ur bilen och jag såg att flyttbilarna redan hade kommit.
"Heeej!!" ropade Cecilia och sprang fram och kramade pappa, sen kramade hon mig och log mot mig.
Både jag och pappa sa hej till henne och vi gick sedan mot dörren där Felix stog och väntade.
"Hej Felix!" sa pappa och klappade honom på axeln.
"Hej!" svarade han pappa och log.
Cecilia och pappa gick in medans jag och Felix hälsade på varandra.
"Hej syrran!" sa han och kramade mig.
"Hej brorsan!" svarade jag och kramade tillbaks.
 
Felix perspektiv:
 
Jag kramade Sara och hon kramade tillbaks. Vi släppte varandra och jag visade henne till rummet hon skulle bo i.
"Vilket stort rum!" sa hon och kollade på mig.
"Japp! Gillar du det?" frågade jag och hon nickade entusiastiskt.
Jag log, hon är verkligen som en syster för mig.
 
"Felix! Omar är här!" hörde jag mamma ropa till mig.
"Okej, jag kommer!" svarade jag.
"Är det inte Omar som är med i The Fooo?" frågade Sara.
"Jo, vill du följa med ner och träffa honom?" frågade jag henne.
"Okej!" svarade hon och vi gick nerför trappan.
 
Omars perspektiv:
 
Jag stod och väntade vid ytterdörren och såg Felix komma gåendes ner för trappan.
"Hej bror!" sa han.
"Hej!" svarade jag medans jag såg någon mer komma gåendes ner för trappan.
"Detta är min nya syrra!" sa Felix och vände blicken mot henne.Hon ställde sig bredvid Felix och såg så fin ut med sitt bruna, platta hår och hennes djupa, vackra ögon.
"Tja, jag är Omar!" sa jag och räckte fram handen. Hon tog tag i min hand och direkt kände jag en känsla jag aldrig känt tidigare.
"Hej, jag heter Sara" svarade hon och släppte sedan min hand. Jag kollade djupt in i hennes ögon och jag såg att hon rodnade. Jag bet mig i min läpp och försökte få bort blicken från hennes ögon, men jag kunde verkligen inte, det var omöjligt.
"Omar? Hallå? Är du där?" hörde jag Felix säga och jag kollade på honom.
 
Felix perspektiv:
 
Omar kollade på mig.
"Varför är du här? Jag trodde du va i Göteborg?" sa jag frågandes.
"Jag går och packar upp." sa Sara till mig och jag log mot henne sen gick hon upp. Jag såg att Omar kollade på henne så som han aldrig kollat på någon annan innan.
"Jag ska stanna här i 2 veckor och det va inget hotellrum ledigt så jag undrar om jag kan få bo här?" frågade Omar mig.
"Mamma! Omar undrar om han kan få sova här i 2 veckor?" ropade jag till mamma.
"Ja absolut, men jag och Stefan ska ju åka bort i 2 veckor imorgon, så ni får ha huset för er själva." svarade hon.
"Okej, tack!" svarade jag henne.
"Tack så mycket Cecilia!" sa Omar till mamma.
"Jag ska åka och hämta mina grejer bara." sa Omar till mig och jag nickade.
"Omar!" sa jag.
"Aa" svarade han. Jag kollade på honom.
"Såra henne inte bara.." sa jag och Omar kollade på mig. 
"Jag lovar" svarade han efter en stund.
"Ses" sa jag. Han nickade och gick ut.
 
Saras perspektiv:
 
Jag hade satt mig på sängen i rummet som var mitt. Vad snygg Omar är, hans ögon är så fina och hans leende också. Jag satt och tänkte på när han inte kunde släppa blicken från mig och att han bet sig lite i läppen, jag log för mig själv och plötsligt kom felix in och satte sig bredvid mig.
"Mamma och Stefan ska åka iväg i 2 veckor, och under den tiden kommer Omar att bo här också." sa han och kollade på mig.
"Okej" Sa jag och log mot honom.
"Sara, det är en sak du borde veta" började han, jag kollade på honom.
 
____________________________________________________________
 
Hoppas ni gillade mitt första kapitel! Ni får gärna kommentera och sprida denna novellen!
Nästa kapitel kommer imorgon!
Ha det bra!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Anonym!

SKITBRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2013-08-19 @ 14:12:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thefooonovellp.blogg.se

Här skriver jag en novell om The Fooo! Jag hoppas verkligen att du gillar denna novellen! Du får gärna kommentera och sprida vidare! :D

RSS 2.0