Kapitel 4

Senaste kapitlet: 
 
"Ni beter er som att ni känt varandra i år." Sa Oscar.
"Haha, exakt!" sa jag. Omar kollade på mig och Oscar med en sur blick.
"Ska vi inte äta nu?" frågade Sara.
 
--------------------------------------------------------------
 
Fortfarande Felix perspektiv:
 
"Jo, jag är jättehungrig!" sa jag. Vi satte oss ner och började äta.
"Jag känner mig väldigt trött nu." Sa Sara.
"Jag med" sa jag.
"Ni kan sova över här om ni vill." Sa Ogge.
"Visst" sa Oscar och vi började plocka undan sedan bäddade vi så att alla skulle sova i Ogges rum. Ogge låg i sin säng, Felix på en madrass på golvet bredvid Ogge, och bredvid Felix va Oscar, bredvid Oscar va Sara och jag var bredvid Sara.
 
Omars perspektiv:
 
Vi släckte lampan och alla kröp ner under sina täcken. När jag hörde att Felix snarkade kröp jag närmare Sara och la min ena arm runt hennes midja. Hon ryckte till och när hon såg att det var jag log hon och jag log tillbaks och drog henne tätt intill mig och kysste henne på hennes huvud, sedan somnade vi.
 
Nästa dag
 
Jag vaknade av att Felix gick upp och ut ur rummet, jag undrade varför han hade klätt på sig sedan kollade jag på klockan och somnade jag om.
"Vart är Felix?" sa Ogge, alla vaknade.
"Är han inte här någonstans i huset då?" frågade jag.
"Nej, inte någonstans!" svarade Ogge.
"När klockan va 7 vaknade jag av att han gick upp och ut ur rummet, sedan somnade jag om.
"Vi borde ringa honom." sa Sara och tog fram sin mobil och klickade på Felix nummer.
"Det finns ju ingen teckning här!" sa hon.
"Juste, glömde att vi är hos Ogge.." Sa Oscar.
"Vad ska vi göra nu då?" frågade jag.
"Vi äter och sen letar vi efter honom, och testar att ringa från stan istället." Svarade Oscar. Sara gick in på toaletten och bytte om, medans vi andra bytte om i Ogges rum. Oscar och Ogge gick ner för trappan och jag väntade på Sara. Jag ställde mig precis vid toalettdörren, hon öppnade och jag tog tag i hennes midja och log samtidigt som jag kysste henne.
"Du skrämde mig!" sa hon när jag hade släppt hennes läppar. 
"Haha, förlåt sötnos" sa jag och log mot henne, sedan gick vi ner.
"Vad är detdär för lapp?" frågade Sara och pekade på bordet vid soffan. Ogge gick fram och tog upp lappen.
"Haha, det står att han skulle till stan och leta efter en tjej!" Sa Ogge.
"Då finns det inget att oroa sig för!" sa jag och la armen om Saras axel.
 
Vi satt och åt frukost och då kom Felix in genom dörren och såg inte särskilt glad ut.
"Haha, vad du ser sur ut då, hur gick det?" frågade Oscar.
"Jag vill inte prata om det, okej?" svarade Felix och satte sig på en stol och började äta.
 
Felix perspektiv: 
 
När jag var ute på stan i flera timmar så hittade jag bara massa foooers, men ingen som jag blev kär i, så jag gick tillbaks hem till Ogge.
"Sara, vi kanske borde gå hem nu." sa jag och kollade på Sara.
"Okej" svarade hon och vi gick mot dörren. Vi sa hejdå till alla och Omar gav Sara en puss på kinden. 
Vi kom hem och Sara gick upp på sitt rum och jag satte mig och började spela fifa.
 
Saras perspektiv: 
 
Jag satt i mitt rum och bestämde mig för att skriva till Sofia:
 
Du anar inte vad många saker som har hänt på bara dom här dagarna. Omar och jag är tillsammans och jag har blivit jättebra kompis med Ogge och Oscar, och Felix känns verkligen som en bror för mig :) 
Hur mår du? 
 
Efter kanske en minut plingade det till i mobilen. Det var Sofia som hade skrivit:
 
OMG! Är du ihop med honom? Vad kul! Jag mår bra, men jag saknar dig något sjukt.. <3
 
Jag skrev tillbaks:
 
Jag saknar dig med, hoppas vi ses snart! <3 :)
 
Felix perspektiv:
 
Jag hade säkert hunnit spela typ 30 matcher när Sara kom ner för trappan.
"Jag ska bara ta något att dricka." sa hon och gick mot kylskåpet och hällde upp ett glas juice. Sedan gick hon mot mig i soffan.
"Vad är det med dig och fifa?" sa hon och skrattade.
"Jag vet inte, stör mig inte." sa jag och log stolt mot henne. Hon slog mig lite löst på armen, skrattade och gick upp mot sitt rum igen.
 
 
 
_________________________________________________________________________________________
 
Hejhej! Nu kom kapitlet upp, hoppas ni gillade det! Ni får gärna kommentera!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thefooonovellp.blogg.se

Här skriver jag en novell om The Fooo! Jag hoppas verkligen att du gillar denna novellen! Du får gärna kommentera och sprida vidare! :D

RSS 2.0