Kapitel 2

Senaste kapitlet: 
 
"Mamma och Stefan ska åka iväg i 2 veckor, och under den tiden kommer Omar att bo här också." sa han och kollade på mig.
"Okej" Sa jag och log mot honom.
"Sara, det är en sak du borde veta" började han, jag kollade på honom.
 
--------------------------------------------------------------------
Fortfarande Saras perspektiv:
 
"Vadå?" frågade jag och kollade undrande på honom.
"Du måste vara försiktig, Omar flörtar med alla tjejer han ser.. Så du borde se upp lite för honom." sa han och log lite halft mot mig.
"Haha, tro mig, jag är inte ute efter något förhållande." svarade jag.
"Okej, ehm, får man fråga varför?" sa han.
"Jag va tillsammans med en i Umeå, men han var otrogen så jag litar inte på killar längre.." Svarade jag.
"Gör du inte? Okej, isånna fall finns det väl inget att oroa sig för då.." sa han och log lite och gick ut ur mitt rum.
Jag började packa upp mer saker.
 
 
Felix perspektiv:
 
Jag gick in på mitt rum. Jag hade sagt till Sara att hon måste se upp lite med Omar. Han brukade ju flörta med varje snygg tjej som han ser.. Men hon sa att hon inte var ute efter något förhållande, och att hon inte litade på killar mer eftersom att hon hade blivit sårad innan.
Min mobil ringde, jag kollade på skärmen, det va Omar.
"Tja" sa han när jag hade svarat.
"Tja, vad händer?" frågade jag.
"Jag har precis varit och hämtat mina grejer, så jag ska strax komma till dig. Ska jag sova i ditt rum eller?" Undrade han.
"Aa!" svarade jag.
"Jag ska börja gå nu, hejdå!" sa han.
"Hejdå" sa jag och la på.
 
Jag gick ner och satte mig på soffan i vardagsrummet och började spela fifa.
Det ringde på dörrklockan.
"Kom in!" skrek jag och var helt inne i spelet.
"Tja broo" sa han.
"Tja" svarade jag och fortsatte spela.
"Fifa eller?" frågade Omar samtidigt som han satte sig bredvid mig i soffan.
"Japp, du kan lägga upp sakerna i mitt rum så länge." svarade jag. Omar tog sina väskor och gick uppför trappan.
 
Omars perspektiv: 
 
Jag gick upp för trappan och la in mina väskor på Felix rum. Det hade blåst ganska mycket ute så min frisyr måste vara helt förstörd nu, tänkte jag och gick in på toan på övervåningen.
När jag stog och fixade håret kom jag på att Sara bodde här också.
Jag bestämde mig för att jag skulle gå in i hennes rum och säga hej. När jag stod utanför hennes dörr blev jag helt plötsligt jättenervös. Det kändes som att jag aldrig hade varit så närvös i hela mitt liv.
Jag knackade på hennes dörr.
 
Saras perspektiv: 
 
Jag höll på att packa upp mina saker och plötsligt knackade det på min dörr.
"Kom in" sa jag och dörren öppnades.
"Tja, jag har kommit nu" sa Omar och log ett flörtigt leende.
"Jaha, hej!" svarade jag och fortsatte packa upp mina saker.
"Vad gör du för något?" frågade Omar och satte sig på huk bredvid mig.
"Jag håller på att packa upp lite." sa jag och såg i ögonvrån att han log och efter en ganska lång tid ställde han sig upp igen.
"Jag går ner till Felix nu." sa han och gick ut ur mitt rum och stängde dörren.
 
Felix perspektiv: 
 
Jag hade slutat spela och satt och väntade på Omar. Plötsligt hörde jag steg i trappan.
"Hur kunde det ta så lång tid att bara lägga upp väskorna på mitt rum?" frågade jag.
"Jag sa hej till Sara också." svarade han och satte sig i en fåtölj. Min mobil ringde, det var Daff.
"Hej Daffsen!" svarade jag.
"Kan du ringa de andra grabbarna och säga att vi ska spela in i studion snart." sa han.
"Visst, vilken tid?" frågade jag.
"Så fort ni kan, hejdå." sa han.
"Okej, hejdå" svarade jag och la på. Sen kollade jag på Omar.
"Vi ska ska till studion och spela in nu, kan du ringa Oscar så ringer jag Ogge?"
"Okej" sa han och tog upp mobilen. Jag började trycka in Ogges nummer.
"Tja" svarade Ogge.
"Vi ska träffas i studion så fort vi kan." sa jag.
"Okej, jag är påväg." sa han och la på.
 
Omar hade pratat med Oscar och vi började gå mot ytterdörren. Då kom jag på att Sara aldrig hade varit i studion så jag sprang upp till henne och knackade på dörren och öppnade den.
"Vi ska till studion nu, vill du hänga på?" frågade jag.
"Ehm, okej" sa hon och stoppade mobilen i fickan. Vi gick ner och tog på oss skorna. Jag såg att Omar kollade på Sara hela tiden. Vi började gå mot busshållsplatsen och hann precis till en buss.
 
Saras perspektiv:
 
Vi hade åkt i ungefär 10 minuter när vi hoppade av och började gå mot studion. Vi gick genom en dörr och upp för ett par trappor.
"Hej! Bra att ni kom! Omar kom, du ska spela in först." sa Daff.
"Okej, jag kommer." svarade Omar. Vi andra gick och satte oss i en soffa och höll på med våra mobiler. Efter en stundkom Omar ut igen och sa att Oscar, Ogge och Felix skulle gå och spela in samtidigt.
"Det tar bara en timme." sa Daff. 
Omars perspektiv: 
 
Oscar, Ogge och Felix skulle spela in samtidigt, så jag och Sara skulle vara ensamma i en timme. Jag satte på tv:n och satte mig i soffan ungefär 1,5 meter från Sara. 
"Har du någon pojkvän?" sa jag helt plötsligt, och blev själv väldigt förvånad över vad jag sa. Hon kollade på mig, men kollade snabbt ner igen.
"Jag hade det, men han var otrogen och nu litar jag inte på killar längre." Svarade hon.
"Alla killar är inte likadana." sa jag samtidigt som jag flyttade mig närmare henne och tog min hand under hennes haka och lyfte upp hennes huvud så hon kollade mig rakt in i ögonen.
"Jag vet, men man kan inte veta vilka som är sånna." svarade hon och kollade åt ett annat håll.
"Ge mig en chans?" frågade jag.
"Jag gillar dig Omar, men Felix sa att du flörtar med alla tjejer." sa hon och kollade mig i ögonen.
"Jag gjorde det innan, men du är den första tjejen jag är kär i, snälla kan du ge mig en chans? Sa jag och väntade på att hon skulle säga något.
 
 
_________________________________________________________________________________________
 
Hoppas du gillade detta kapitlet!
Kommentera vad du tycker, och sprid gärna!
:D :D :D
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thefooonovellp.blogg.se

Här skriver jag en novell om The Fooo! Jag hoppas verkligen att du gillar denna novellen! Du får gärna kommentera och sprida vidare! :D

RSS 2.0